Search Engine

Sabtu, 24 Februari 2018

Kasih seorang Ayah

Malam ini saya sedikit emosi setelah menonton filem Bisik pada Langit. Sedikit sinopsis mengenai cerita ini di mana kehilangan seorang anak di mata seorang ayah. Saya menangis dan mata saya berkaca ketika menonton. Filem ini sangat bagus kerana memberi kesedaran kepada masyarakat kita khususnya di Malaysia dan umumnya seluruh dunia. Kita sekarang sering terleka dengan teknologi sehingga kan lupa mengenai nilain nya kasih sayang terutamanya kasih sayang kepada keluarga.
Kasihnya seorang ayah yang sangggup melalukan apa sahaja untuk anaknya terutamanya anak perempuan. Mereka lah yang mewalikan dan mereka juga la yang akan merasai kesedihan tatkala menyerahkan anak mereka kepada bakal suami anak nya. Selalunya kita tidak akan nampak dan mereka tidak akan mempamerkan apa sahaja emosi yang mereka rasa di hadapan kita. Tetapi mereka lah yang paling mudah tersentuh ketika berbicara tentang anak mereka. Kasihnya seorang ayah berpanas dan berhujan mencari rezeki demi seusap nasi untuk anak-anak dan keluarga. Besarnya perngorbanan mereka.
Jadi saya ingin menyeru kepasa semua, hargai lah mereka ketika mereka masih ada di muka bumi ini. Luangkan lah masa kita untuk kedua ibu bapa kita, Ingatlah mereka lah yang membesarkan dan ingatlah tanpa mereka siapalah kita.
Saya berterima kasih kepada penerbit dan pengarah Bisik pada langit atas nukilan yang sangat indah.Ayah, saya sayang ayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan